Przystosowanie terminalu promowego do obsługi transportu intermodalnego, czyli korzystającego z różnych środków transportu – takie jest zadanie prac modernizacyjnych na terminalu promowym w Świnoujściu.
Prace w terminalu postępują już od dwóch lat. Jak donosi inwestor, czyli Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, nie ma już dawnych magazynów, rampy przeładunkowej i wyposażenia nabrzeży nr 5 i 6, a także nawierzchni i podbudowy starych parkingów i umocnienia dna na długości 300 metrów.
Powstanie jednak nowe nabrzeże – rozpoczęła się już jego konstrukcja. Osadzono w tym celu 1050 metalowych pali. Trwają prace nad płytą nabrzeża, między innymi elektroenergetyczne i teletechniczne.
Gotowe są już także elementy nowej rampy przeładunkowej i estakady. Jej stalowa konstrukcja nad dworcem kolejowym w Świnoujściu jest wyposażana. Przygotowane są także plac postojowy dla 170 ciężarówek i plac konieczny do obsługi ładunków intermodalnych. Jak podaje Zarząd, postępują prace drogowe, ale również dotyczące torów kolejowych. Rękaw pasażerski ma zostać osadzony jeszcze w tym roku.
Inwestycja nie obejmuje wyłącznie prac budowlanych. W jej ramach Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dokona także niezbędnych zakupów specjalistycznego sprzętu: wozów kontenerowych, ciągników siodłowych, tabletów przemysłowych, radiotelefonów i wyposażonych platform kontenerowych.
Cała inwestycja powinna dobiec końca w przyszłym roku. Finalnym efektem będzie połączenie stanowisk promowych nr 5 i 6 w jedno, o linii cumowniczej o długości 294 metrów. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Finansowany jest przy udziale funduszy unijnych.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”