Władze miasta planuję wyremontowanie dwóch jednostek przeznaczonych do transportu pasażerów i pojazdów osobowych i transportowych. Prace obejmą m.in. konserwacje kadłubów.
W związku z planowanymi pracami z użytku zostaną wyłączone Bielik II i Karsibór III. Oba promy są obsługiwane przez operatora promów miejskich Żegluga Świnoujska, wykonująca to na zlecenie Urzędu Miasta Świnoujście.
Pod kątem przedsięwzięcia został ogłoszony przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy. Przegląd techniczny, a potem remont i konserwacja kadłubów promów mają zostać wykonane w kwietniu oraz maju 2023 roku.
MF Bielik i MF Karścibór to promy śródlądowe pasażersko-samochodowe, wykonujące codziennie połączenia promowe przez Świnę w Świnoujściu, między wyspą Wolin a Uznam w ciągu drogi krajowej nr 93. Obie serie liczą cztery jednostki oznaczone numerami od I do IV.
Promy MF Bielik zbudowano i oddano do eksploatacji w 1998. Powstały w ówczesnej Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” (jej tradycje dziedziczy Morska Stocznia Remontowa "Gryfia"). Mają długość 49,90 metrów i nośność do 453 ton. Są zdolne zabrać do 700 pasażerów. Z kolei promy śródlądowe MF Karścibór rozpoczęły działalność w latach 1976-1977. Zbudowano je w ówczesnej Stoczni Szczecińskiej im. Adolfa Warskiego. Mają 65 metrów długości i oprócz samochodów mogą zabrać do 300 pasażerów.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy