W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę statku pożarniczego Strażak-28 zamówionego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Strażak-28 będzie miał nieco ponad 29 metrów długości i 10 metrów szerokości. Będzie wyposażony w dwie pompy FiFi o mocy 2700 metrów sześciennych na godzinę każda i będzie dysponował uciągiem na palu wynoszącym 45 ton. W Szczecinie i Świnoujściu będzie pracował przy zadaniach ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych (m.in. przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, które wymagają asyst jednostki pożarowej) oraz innych zadań ratowniczych. Dodatkowo, statek uzyska klasę lodową L2 i będzie mógł spełniać funkcje holownicze.
Strażak-28 będzie trzecią pożarniczą jednostką we flocie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W Szczecinie stacjonuje Strażak-24, w Świnoujściu Strażak-26. Uzupełnienie floty zbiega się m.in. z rozbudową terminala LNG w Świnoujściu, który zyska nowy, trzeci zbiornik. Dzięki temu jeszcze bardziej rozwinie się transport LNG poprzez Świnoujście. Przypomnijmy, że w tym tygodniu w porcie pojawił się 24. w tym roku, a 137. ogólnie transport gazu dla PGNiG.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”