Dokerzy z portu w Liverpoolu nie są zadowoleni z przedstawionej im propozycji podwyżki i zadecydowali o strajku. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy do niego dojdzie.
Ponad 500 pracowników portowych zagłosowało za podjęciem strajku po tym, jak ich pracodawca, MDHC Container Services zaproponował im podwyżkę w wysokości 7 proc. Związek zawodowy stwierdził, że propozycja jest nieadekwatna i o wiele niższa niż rzeczywista wysokość inflacji, która jest liczona na około 13 proc. Co więcej, nad strajkiem z tego samego powodu zastanawiają się też pracownicy serwisowi MDHC. Wyniki ich związkowego głosowania będą znane w drugiej połowie miesiąca.
MDHC Container Services jest częścią Peel Port, drugiej największej grupy portowej w Wielkiej Brytanii.
Nie wiadomo jeszcze kiedy odbędzie się strajk. Już teraz jednak mówi się o tym, że port kontenerowy w Liverpoolu – jeden z największych w kraju – praktycznie stanie. Protest pogłębi także problemy z przepustowością i kongestiami w portach w kraju, ale wpłynie także na transport drogowy.
Strajk w Liverpoolu to kolejny cios dla brytyjskiej gospodarki morskiej. Wcześniej taką samą decyzję podjęli pracownicy portu Felixstowe, największego portu kontenerowego Anglii. Ich strajk rozpocznie się 21 sierpnia i potrwa osiem dni. Według wyliczeń Russell Group, protest pracowników Felixstowe spowoduje straty w handlu w wysokości około 800 milionów dolarów.
Jak zauważają obserwatorzy, problemy brytyjskich portów rozpoczynają się w momencie, kiedy pojawiły się pierwsze zwiastuny polepszenia sytuacji z kongestiami w portach europejskich. Przerwanie pracy w portach w Anglii może spowodować zahamowanie tego procesu, bo towary przeznaczone dla Brytyjczyków zostaną przekierowane do głównych portów na kontynencie, jak Antwerpia czy Rotterdam.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”