PMK
Japoński gigant żeglugowy MOL opublikował ostatnio wideo przedstawiające największą na świecie pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) w czasie pracy w tureckim porcie Dörtyol w Hatay.
MOL FSRU Challenger rozpoczął w lutym ubiegłego roku działalność w Turcji jako drugi terminal FSRU w tym kraju.
Jednostka ma pojemność magazynową LNG wynoszącą 263 000 metrów sześciennych i ma zdolności do ponownej wysyłki i przesyłania gazu.
Turecki operator sieci gazowej Botas wyczarterował statek z MOL, aby mógł być wykorzystany jako terminal importowy dla projektu o nazwie Terminal FSRU Botas-Dörtyol.
Japoński MOL podpisał także niedawno umowę z Grupą Uniper nad rozwojem dostaw gazu LNG do Niemiec.
Niemiecki rząd chce dywersyfikować źródła gazu i nie polegać tak mocno na tym imporcie tego surowca z Rosji, Norwegii i Holandii. Dostawcy, przede wszystkim Katar i Stany Zjednoczone, wyrazili już zainteresowanie.
Uniper prowadzi rozmowy z zainteresowanymi stronami na temat budowy pływającego terminalu FSRU (Floating Storage Regasification Unit). Na miejsce jego budowy wybrane zostanie Wilhelmshaven, które znajduje się blisko zakładu magazynowania LNG Uniper.
Uniper powiedział w poniedziałek, że Mitsui zamierza zbudować, obsługiwać i finansować FSRU, którego planowana zdolność wysyłania wynosi 10 miliardów metrów sześciennych rocznie, a pojemność magazynowa LNG wynosi 263 000 metrów sześciennych. Jednostka mogłaby działać już w drugiej połowie 2022 roku - powiedział Uniper.
- Cieszymy się, że udało nam się zdobyć tak doświadczonego partnera, jak Mitsui OSK Lines na pokładzie, w celu opracowania pierwszego w Niemczech terminalu LNG - powiedział członek zarządu Uniper, Keith Martin.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"