Trwa doposażanie największej w historii jednostki offshore – pływającego statku wydobywczo-magazynowego Prelude FLNG. W grudniu w koreańskiej Samsung Heavy Industries odbyło się już wodowanie kadłuba tego giganta należącego do Shella.
Prelude FLNG to pływająca stacja skraplania gazu ziemnego. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii. Firma Shell przedstawia złożony i globalny proces budowy niezwykłego statku.
Obecnie trwają na nim prace wyposażeniowe, jednostka wejdzie do eksploatacji na złożach koło Australii w 2017 roku. Taki specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"