pc
Przebudowa włoskiego zaopatrzeniowca (Platform Supply Vessel) w stoczni Nauta zakończona. Statek Ievoli Cobalt zyskał nowe funkcje. Będzie mógł teraz wykonywać prace konstrukcyjne pod wodą i, jak dotąd, zaopatrywać platformy wiertnicze.
Wykonana przez Stocznię Remontową Nauta przebudowa obejmowała kilka zadań. Specjalnie dla Ievoli Cobalt wykonany i zamontowany został hangar wraz z burtową bramownicą do obsługi podwodnych pojazdów (Remotely Operated Vehicle). Dodatkowo w podwodnej części statku umieszczono gondolę ze stacją hydrolokacyjną. Będzie służyła do monitorowania obsługi kabli ułożonych na dnie morskim. Na pokładzie natomiast pojawił się nowy dźwig o nośności 50 t. Dzięki tej przebudowie jednostka może wykonywać lekkie prace konstrukcyjne pod wodą oraz wyszukiwać, podejmować z dna oraz naprawiać podwodne kable.
Ievoli Cobalt ma 83 m długości i 16,8 m szerokości. Jednostka została zbudowana w 2016 r. w Turcji dla włoskiego armatora Manavi.
Po przebudowie statek rozpocznie pracę przy nowym kontrakcie na Morzu Północnym.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"