PMK
4 marca w stoczni Meyer Werft w Papenburgu doszło do wydokowania wycieczkowca należącego do Norwegian Cruise Line. Norwegian Joy. to pierwszy statek wycieczkowy zaprojektowany specjalnie na rynek chiński.
Wycieczkowiec będzie należał do klasy "Norwegian Breakaway Plus". Jego długość wyniesie 325,9 metrów, szerokość 41,4 metrów a tonaż 164,6 tys. ton. Na pokład będzie mógł wziąć 3900 pasażerów.
Co ciekawe, części kadłuba pochodziły z polskich stoczni. Polskie zakłady już od kilku lat współpracują regularnie z niemieckim zakładem.
W Gdańsku powstała część kadłuba jednostki: sekcja dziobowa z śrubami i silnikami trzech sterów strumieniowych oraz środkowa część sekcji rufowej z skegiem. Pierwszy element powstał w stoczni Wisła, a drugi w stoczni Marine Projects. Części zostały przewiezione do niemieckiej stoczni w lipcu zeszłego roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"