PMK
Duński Urząd Morski skontrolował stan promu Samsø, wybudowanego w polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka została uszkodzona podczas manewru cumowania w Saelvig zaledwie miesiąc po oddaniu jej do eksploatacji w marcu 2015 roku. Okazało się, że prom jest w świetnej formie. Jednostka potrzebuje już tylko ostatnich przygotowań, by zostać ponownie oddana do eksploatacji na trasie Samsø i Aarhus.
Kontrola ze strony urzędu, miała przede wszystkim na celu zbadanie konstrukcji kadłuba oraz ochrony przeciwpożarowej. Ocena tych obu kwestii była więcej niż zadawalająca. Nie stwierdzono żadnych pęknięć lub korozji w kadłubie.
Oczekuje się, że prom powróci do Samsø pod koniec maja, kiedy stocznia Faaborg zakończy prace przygotowawcze. Według pojawiających się informacji, prom będzie oddany do użytku około 1 czerwca.
Samso to nowoczesny prom o długości 100 m i szerokości 19 m. Jednorazowo zabiera na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma Fuo Rumia dostarczyła kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster zaś system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, wreszcie spółka Famos – kompletne wyposażenie wnętrz statku. Wszystkie te firmy należą także do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"