ew
Puls Biznesu cytuje fragmenty rozmowy z Paulem Woganem, prezesem firmy świadczącej usługi transportu morskiego LNG spółki Gaslog. Wedlug niego, "ewentualne prowadzenie chińskich ceł na amerykańskie LNG wpłynie na światowy rynek tym surowcem".
Wogan zwraca uwagę, że w toczącej się wojnie handlowej z USA, Chiny ostrzegają, że mogą obłożyć cłami również sprowadzany ze Stanów Zjednoczonych LNG. Jednak według niego, w takiej sytuacji, strat nie uniknęłyby także same Chiny, które przestawiając się na czystszą energię, zwiększyły w ubiegłym roku import LNG o 57 proc.
Jak czytamy w cytowanej rozmowie: "Wynikające z ceł wyższe ceny dla odbiorców oznaczałyby niższy globalny popyt na gaz ziemny".
Co więcej, nasilanie się konfliktu handlowego może zakłócać inwestycje w infrastrukturę do eksportu LNG już w tej chwili, ze względu na to, że Amerykanom trudniej jest zawierać długoterminowe kontrakty z chińskimi odbiorcami tego surowca.
"Jeśli cła na LNG zostaną wprowadzone, ich negatywny wpływ złagodzony będzie przez zamianę kierunków handlu. Chiny zaczną sprowadzać surowiec z Australii, a inne główne gospodarki azjatyckie, zamiast australijskiego, będą kupować gaz amerykański" – mówi Paul Wogan.
Pełną treść rozmowy mozna przeczytać TUTAJ
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"