ew
Wodowanie najnowocześniejszego oraz największego na świecie kadłuba aluminiowego odbyło się 16 czerwca 2018 r. w Aluship Technology przy użyciu pływającego doku.
Aluminiowy kadłub promu ZeroCat120 został zbudowany przez zespół Aluship Technology dla Stoczni Fjellstrand AS Norway zgodnie z obowiązującymi normami IACS oraz podstawowymi zasadami osób niepełnosprawnych zgodnie z Universal Design (http://universaldesign.ie). Na prawej burcie znajduje się winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym parkowanie i dostęp do wszystkich pomieszczeń dla pasażerów bez blokowania przejazdu większym samochodom ciężarowym.
Kadłub wyróżnia się takimi cechami jak waga łącznie 372 ton aluminium, długość 87,5 m , szerokość 20,8 m. Jednostka jest przeznaczona do transportu pojazdów samochodowych oraz 296 pasażerów. Prom zasilany na baterie jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska. Główny pokład samochodowy to otwarty pokład RO-RO z 7 pasami dla ruchu samochodowego, umożliwiającymi bezpieczne parkowanie z ograniczoną pomocą członków załogi. Kadłub zostanie przetransportowany do Fjellstrand AS w Norwegii w celu kompletnego wyposażenia.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"