PMK
Winterthur Gas & Diesel (WinGD) zamieściła w sieci nagranie z konstrukcji silnika 12X92DF skonstruowanego w zakładzie CSSC-MES Diesel w Szanghaju.
Dwunastocylindrowa wersja standardowego X-DF to największy i najmocniejszy silnik gazowy i dwupaliwowy, jaki kiedykolwiek zbudowano. Szwajcarska firma powiedziała, że te silniki wprowadzą „nowy poziom zrównoważenia środowiskowego w segmencie kontenerowym”.
Silnik o mocy 63 840 kW przy 80 obr./min. waży ponad 2100 ton. Technologia dwupaliwowego niskiego ciśnienia ma umożliwić stabilne spalanie, wysoką efektywność paliwową oraz niską emisję szkodliwych i gazów cieplarnianych.
Silniki X-DF spełniają normy IMO Tier III dla NOx w trybie gazowym i IMO Tier II w trybie ciekłego paliwa. Będą zgodne z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi emisji ze względu na niską emisję NOx i SOx ze spalania LNG w silniku X-DF.
W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu kontenerowców o ładowności 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają zacząć dołączać do floty w tym i przyszłym roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"