Wärtsilä zaprojektuje nową serię jedostek typu jack-up lift vessel, które będą służyć do konserwacji i naprawy statków eksploatowanych w branży offshore.
Do podpisania umowy ze znaną chińską stocznią (nie ujawniono nazwy klienta ani nazwy stoczni) doszło w marcu - poinformowała we wtorek Wartsila. Nowy projekt będzie realizowany przez Wärtsilä Ship Design we współpracy z firmą Altis, zajmującą się jednostkami samopodnośnymi. W ramach umowy powstaną trzy jack-upy.
Nowe statki moją oferować zupełnie nowe możliwości które wesprą m.in. działania interwencyjnie, konserwacje, naprawy, modernizacje. Wartsila zapewnia, że nowy projekt jack-upu zapewni lepszą wydajność w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
Pierwszy statek z serii zostanie oddany armatorowi we wrześniu 2017. 70,5-metrowa jednostka pomieści 250 osób i będzie zdolna do pracy na głębokości do 75 metrów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"