JK
Seria 15 barek do żeglugi śródlądowej budowanych dla firmy Plouvier Transport N.V. zostanie wyposażonych w silniki dual-fuel koncernu Wärtsilä. Kadłuby statków są w budowie w rzecznej stoczni Centromost Płock. Jednostki będą czarterowane przez Shell Trading Rotterdam.
Umowa z Wärtsilä została zawarta w grudniu. Barki będą napędzane przede wszystkim skroplonym gazem ziemnym (LNG). Shell chce wykorzystać 110 metrowe jednostki do wsparcia zwiększających się potrzeb w regionach: Amsterdam/Rotterdam/Antwerpia oraz Rhinetrack.
Wärtsilä kładzie silny nacisk na promowanie przyjaznych środowisku rozwiązań dla statków żeglugi śródlądowej. Szczególnie jest nastawiona na rozwijanie zdolności do wykorzystania paliwa LNG, co było kluczowe przy realizacji tego zamówienia. W optymalizacji parametrów wydajności dla barek, Wärtsilä wykorzystała swoje doświadczenia z realizacji dwóch najnowszych statków żeglugi śródlądowej zasilanych silnikiem dual-fuel Wärtsilä DF.
Każda barka będzie wyposażona w 6-cylindrowy główny silnik Wärtsilä 20DF, skrzynię biegów, system obsługi paliwowo-gazowy LNGPac (opracowany w ścisłej współpracy z firmą Cryonorm), śruby nastawne.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"