PMK
Wärtsilä w pełni wyposaży pierwszy z krótkodystansowych statków ro-lo napędzanych LNG, które będą transportować produkty papiernicze po Europie dla fińskiego armatora Bore.
Wärtsilä współpracowała zarówno z właścicielem, jak i biurem projektowym, w celu opracowania zoptymalizowanego pod kątem statku zintegrowanego systemu LNG. W rezultacie możliwe było zlokalizowanie pod pokładem systemu magazynowania i zasilania Wärtsilä LNGPac o pojemności 250 m3, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej. Statki zostały zamówione i są budowane w stoczni WuHu w Chinach.
Każdy statek będzie wyposażony w sterowanie Wärtsilä ProTouch i Eco Control, aby umożliwić dokładnie zsynchronizowaną prędkość obrotową silnika. Te zintegrowane technologie będą obsługiwane za pośrednictwem jednostki gromadzącej dane Wärtsilä (WDCU) z usługami w chmurze i zdalnym monitorowaniem w celu optymalizacji operatywności, oszczędności paliwa i okresowej konserwacji.
120-metrowe statki sklasyfikowane w klasie lodowej 1A będą czarterowane przez fińską firmę leśną UPM i będą działać na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Pierwszy statek ma zostać dostarczony w połowie 2021 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"