PMK
W zeszłym tygodniu w Szczecinie odbyło się wodowanie kolejnego kadłuba częściowo wyposażonego statku. 30-metrowy trawler powstaje na zamówienie brytyjskiego armatora.
Kadłub powstał w polskiej firmie Finomar, a niedługo zostanie odholowany do szkockiej stoczni MacDuff Shipyards Limited gdzie zakończy się budowa statku. Zakres prac w Szczecinie objął oprócz budowy kadłub także montaż części wyposażenia, w tym śruby napędowej z wałem.
Reszta prac, w tym instalacja silnika głównego, wyposażenia siłowni, systemów i eletroniki odbędzie się w Szocji. Tam statek trafi prawdopodobnie na początku sierpnia. Do eksploatacji zostanie przekazany w przyszłym roku.
Trawler powstaje na zamówienie skippera Mark'a Lovie, a zarejestrowany oficjalnie będzie we flocie armatora Don Fishing Co Ltd. Ma on zastąpić wysłużoną jednostkę Venture II.
To już kolejny kadłub zamówiony przez szkocką stocznię w Szczecinie. W kwietniu tego roku do MacDuff Shipyards trafił przykładowo kadłub trawlera Forever Faithful wybudowany przez firmę Kedat.
Podstawowe dane:
długość - 29,90 m
szerokość - 10,50 m
tonaż pojemnościowy brutto - 480
moc napędu głównego - 2067 KM (1520 kW)
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"