W środę, 25 marca, w stoczni Crist SA odbyło się symboliczne położenie stępki pod budowę specjalistycznej barki typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge).
Warta 36 mln euro barka używana będzie do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion na Oceanie Indyjskim. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających tę malowniczą wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru.
Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction.
Dane techniczne jednostki:
Długość: 106,5m
Szerokość: 49m
Wyposażenie
4 silniki główne (diesel electric)
4 pędniki
windy z automatycznym uciągiem pracujące w DP1
system jack up (8 nóg)
dwie suwnice (każda o udźwigu 2 500 ton)
Łączna masa kadłuba: około 5 000 ton.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"