PMK
W stoczni Crist trwa budowa dwóch częściowo wyposażonych statków zamówionych przez stocznie z Norwegii. Chodzi o nowoczesny prom i jednostkę do obsługi farm wiatrowych.
Nowy statek konstrukcyjny offshore i do obsługi morskich farm wiatrowych został zamówiony przez norweską stocznię Ulstein a jego ostatecznym odbiorcą będzie holenderska Acta Marine. Stępkę pod jednostkę w stoczni Crist położono 22 lutego bieżącego roku.
To już trzeci budowany przez gdyńską stocznię statek z rufą X-Stern i dziobem X-Bow. Jednostka będzie cechować się długością 93,4 metra, szerokością 18 metrów, zanurzeniem na 6 metrów oraz nośnością 3200 ton.
Ulstein zamówiła także w stoczni Crist budowę znacznej części wyjątkowej jednostki – największego elektrycznego promu hybrydowego na świecie dla norweskiego armatora Color Line. Jego budowa ma zakończyć się w 2019 roku.
Nieoficjalna nazwa nowego promu to Color Hybrid. Będzie on miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie obsługiwał regularne połączenie pomiędzy Sandefjord a Strömstad. Color Hybrid zastąpi na nim wysłużoną jednostkę Bohus, która jest o połowę mniejsza (może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).
Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"