gm24
W środę, 20 listopada 2019 roku o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. odbędzie się uroczystość chrztu oraz wodowania holownika H-12, który podczas uroczystości otrzyma imię „SEMKO”.
Wodowany holownik jest czwartą z sześciu jednostek zamówionych przed dwoma laty przez Marynarkę Wojenną RP.
Pierwszy z nich, holownik o numerze burtowym H-11 „BOLKO” przeszedł już wszystkie próby przewidziane Programem Prób Zdawczo-Odbiorczych i wkrótce przekazany zostanie Zamawiającemu.
Zaawansowanie prac na kolejnych jednostkach jest zgodne z zaplanowanym cyklem produkcji.
W ubiegłym tygodniu położono stępkę pod budowę ostatniego, szóstego holownika.
Holowniki typu B 860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania
z wody materiałów niebezpiecznych.
Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Holowniki wyposażone w windę holowniczą dziobową oraz rufą posiadać będą uciąg 35 t.
Holowniki obsługiwane będą przez 10-osobową załogę zakwaterowaną w 7 kabinach.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"