PMK
Holenderska stocznia Damen w ostatnim czasie zwodowała w swoim zakładzie w rumuńskim Galati dwa promy dla kanadyjskiego armatora BC Ferries.
81-metrowe statki zostały zwodowane „w przeciągu kilku tygodni”, poinformowała stocznia, dodając, że jednostki są obecnie wyposażane, zanim wejdą do eksploatacji w 2020 roku.
Promy zbudowane na podstawie umowy z czerwca 2017 roku będą mogły przewozić do 300 pasażerów i załogi oraz 47 pojazdów.
Twin Damen Road Ferry 8117E3 będzie służył Wyspom Zatoki Północnej u wybrzeży kanadyjskiego Vancouver, zastępując statki, które mają już ponad pięćdziesiąt lat.
Po dotarciu do Kanady promy będą obsługiwane przez stocznie Point Hope Shipyards w Victoria, w porozumieniu z Damen.
Całkowity budżet projektu, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 64,3 mln dolarów. Projekt jest częściowo finansowany przez rząd Kanady.
W ciągu ostatniej dekady firma BC Ferries wydała ponad 1 miliard kanadyjskich dolarów na modernizację floty złożonej z 36 statków, w tym naprawy, suchego dokowania i przedłużenia okresu eksploatacji.
Wraz z remontem firma wydaje 200 milionów kanadyjskich towarów rocznie na statki, terminale i infrastrukturę informatyczną w Kolumbii Brytyjskiej.
BC Ferries to jeden z największych przewoźników promowych na świecie. Stanowi on jedno z ważnych ogniw systemu transportowego w Kanadzie. Firma dysponuje flotą 35 statków i obsługuje 25 różnych połączeń promowych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"