PMK
W Stoczni Rzecznej w Płocku trwa budowa kadłubów zbiornikowców dla koncernu naftowego Shell. Obecnie stoczniowcy pracują nad kadłubem drugiej i trzeciej z serii 15 tych jednostek.
Zamówienie na kadłuby do statków złożył belgijski armator Pluvier, ale czarterować zbiornikowce będzie Shell. Będą one wykorzystywane do przewozu produktów tego koncernu wzdłuż Renu.
Jednostki mają długość 110 metrów, szerokość 11,45 metrów oraz pojemność 3 tys. m3. Będą wyposażone w nowoczesny silnik dual-fuel. Druga z 15 jednostek, o nazwie Bristol, zostanie oddana już w przyszłym tygodniu.
Kadłuby trafią do holenderskiej stoczni Veka Shipbuilding BV, właściciela Stoczni Rzecznej w Płocku, gdzie dojdzie do ich wyposażenia. Ostatni z 15 kadłubów zostanie przekazany w połowie 2018 roku.
- Nasza stocznia ma duże doświadczenie w budowie zbiornikowców. Przez lata zbudowaliśmy już kilkadziesiąt takich jednostek. Obecne statki to nowa seria, zaprojektowana specjalnie dla koncernu Shell – powiedziała Krystyna Zych, dyrektor Stoczni Rzecznej w Płocku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"