pc
Artktyka, Antarktyda i tropiki. W takich rejonach będą mogły pływać mega jachty budowane w niemieckiej stoczni MV Werften dla przewoźnika Crystal Yacht Expedition Cruises. Obecnie towarzystwo Det Norske Veritas ma dokonać ich klasyfikacji.
Wycieczkowce będą miały 160 m długości, 23 m szerokości oraz 20 000 tonażu pojemnościowego brutto. Na ich pokładzie zmieści się do 200 pasażerów oraz tyle samo osób z załogi. Jednostki powstają zgodnie z klasą polarną PC6. Umożliwia im ona letnią lub jesienną żeglugę w średnim jednorocznym lodzie, który może także zawierać starszy lód. Będą to zatem największe na świecie jachty z taką klasą lodową.
Jednostki mają nie tylko specjalną konstrukcję kadłuba, ale także ich instalacja dostosowana jest do pracy w warunkach polarnych, np. zastosowano w nich podgrzewane luki i drzwi.
Kontrakt z Det Norske Veritas obejmuje klasyfikację trzech wycieczkowców. Mają być one dostarczone przewoźnikowi Crystal Cruises w 2019, 2020 i 2021 roku. Będą mogły pływać w Arktyce, na Antarktydzie oraz w tropikach, stając się ciekawą atrakcją turystyczną.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele stoczni MV Werften, budowa jachtów ma rozpocząć się w 2017 roku. Projekt luksusowych jednostek wykona firma Foreship. List intencyjny w tej sprawie został podpisany na początku tego roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"