PMK
Pierwszy megakontenerowiec zasilany skroplonym gazem ziemnym został w tym tygodniu zwodowany w Chinach. JACQUES SAADE to pierwsza z 9 takich jednostek o ładowności 23 tys. TEU budowanych dla armatora CMA CGM.
Ceremonia odbyła się w tym tygodniu w Stoczni Jiangnan-Changxing w Szanghaju. Udział w niej wzięli: Rodolphe Saadé, przewodniczący i dyrektor generalny grupy CMA CGM, francuscy i chińscy urzędnicy, liderzy biznesu i klienci grupy CMA CGM.
CMA CGM zamówiła dziewięć kontenerowców w 2017 roku. Nowe statki dołączą do floty CMA CGM do końca 2020 roku. Będą pływać na szlaku z Azji do Europy Północnej.
CMA CGM JACQUES SAADE został nazwany na cześć założyciela CMA CGM i zostanie zarejestrowany we Francuskim Rejestrze Międzynarodowym (RIF).
Ujawniono, że statek ma nową „zieloną” farbę, co odróżnia go od tradycyjnie niebieskich kadłubów CMA CGM. Statek jest również ozdobiony na dziobie napisem „LNG POWERED”.
Dziewięć statków tej serii będzie mierzyć 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, co plasuje je wśród największych kontenerowców na świecie. Efektywność środowiskowa jest zwiększona dzięki zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba z prostym dziobem.
Do 2022 roku CMA CGM odbierze 20 kontenerowców napędzanych LNG, ponieważ firma zamierza zmniejszyć swój ślad węglowy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"