PMK
W chińskiej stoczni Jinling Shipyard rozpoczęto budowę pierwszego hybrydowego statku roro dla włoskiego armatora Grimaldi Group.
Informację ujawniło duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen, które stworzyło projekt tej jednostki. Firma nie podała jednak dokładnej daty rozpoczęcia budowy. W Jinling Shipyard powstanie łącznie 12 takich statków. Pierwszy z nich ma trafić do armatora w 2020 roku.
Te hybrydowe statki, znane pod nazwą "Grimaldi Green 5th Generation" będą używały tradycyjnych paliw na morzu i zasilania bateryjnego w porcie.
Jednostki morskie będą mierzyć 238 metrów długości i 34 metry szerokości. 64 000-tonowe statki będą miały ładowność na mniej więcej 500 przyczep.
Systemy napędowe i hybrydowe dla statków zostaną dostarczone przez Kongsberg Maritime, natomiast systemy napędowe i manewrowe zostaną dostarczone przez Rolls-Royce.
Nowe jednostki są częścią planu odnowienia floty Grimaldi, dzięki której włoskie przedsiębiorstwo żeglugowe zainwestuje 1,5 miliarda dolarów w nowe statki.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"