PMK
Chińska stocznia Fujian Mawei Shipbuilding ukończyła budowę kadłuba przełomowej jednostki – pierwszego na świecie statku do prac poszukiwawczych i wydobywczych na głębokim oceanie.
Statek będzie charakteryzował się długością 227 metrów i będzie zdolny do pracy na głębokości 2,5 km. Jednostka będzie w stanie wydobyć do 45 tys. ton rudy żelaza w czasie nawet 5 lat nieustannej pracy na morzu. Statek będzie wyposażona w urządzenia górnicze, roboty do prac podwodnych, dźwigi pokładowe i śmigłowiec.
Statek ma być ukończony w przyszłym roku i kanadyjskiemu armatorowi Nautilus Minerals Inc. Jednostka będzie prowadziło poszukiwania i eksplorację złóż na wodach w pobliżu Papui Nowej Gwinei.
Chiny obecnie posiadają wiele zasobów mineralnych na swoich terytorialnych wodach morskich. Ich pozyskanie jednak wymaga zastosowania głębinowych technologii wydobycia. Państwo Środka niedawno zlokalizowało m.in. złoże zawierające 88 mld ton minerałów ziem rzadkich, 1 mld kobaltu oraz 3 trylionów ton konkrecji żelaza i manganu.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC