PMK
Inwestorzy stojący za budową nowej stoczni w Arabii Saudyjskiej twierdzą, że ten obiekt będzie największym tego typu na świecie. Zakład ma oferować pełen zakres usług, w tym: budowę i naprawdę dużych jednostek, budowę morskich platform wiertniczych i naprawę jednostek offshore.
Nowa stocznia to inwestycje joint venture między gigantem naftowym Saudi Aramco, państwowym, saudyjskim armatorem National Shipping Company, Lamprellem i koreańskim Hyundai Heavy Industries. Obiket ma być położony we wschodnim porcie Ras Al-Khair nad Zatoką Perską. Zakład ma rozpocząć działalność w 2021 roku.
Kontrakt na budowę obiektu otrzymało konsorcjum, w którego skład wchodzą HaskoningDHV UK oraz Hyundai Engineering & Construction Co. Obecnie obie firmy pracują nad projektem stoczni. Ma to potrwać 5 miesięcy.
Arabia planuje mieć obiekt stoczniowy z prawdziwego zdarzenia, z siedmioma w pełni wyposażonymi suchymi dokami, dwa baseny, pięć pirsów, system podnoszenia statków, magazynami.
Nowa stocznia ma zapewnić pracę aż 80 tys. pracowników. Dzięki niej Arabia Saudyjska ma zaoszczędzić 12 mld dolarów na imporcie i zwiększyć PKB o 17 mld dolarów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"