ew
W 2019 r. w polskich stoczniach zamówiono 24 statki, na eksport zostanie przekazanych 12 jednostek; w tym czasie wyremontowane zostały 504 jednostki - podał w piątek resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Resort zaznaczył, że na koniec 2019 r. portfel zamówień w polskich stoczniach wynosił 24 statki o łącznej pojemności ponad 75,9 tys. CGT (ang. compensated gross tonnage - skompensowany tonaż brutto - PAP) - z tej liczby zamówienia dotyczyły 14 statków towarowych, 8 promów oraz 2 jednostek rybackich. Na eksport zostanie przekazanych 12 jednostek.
W 2018 r. liczba zamówień była porównywalna - były to 23 jednostki, z czego na eksport przeznaczono 14.
Na koniec 2019 r. w polskich stoczniach zamówiono 119 remontów, o łącznej wartości 114,1 mln dolarów, z czego 86,5 proc. stanowią remonty na eksport. Jak ocenił resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, to duży wzrost w porównaniu z 2018 r., w którym zamówiono 66 remontów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"