PMK
W pierwszej połowie tego roku spadła liczba zezłomowanych statków we wszystkich sektorach - wynika z danych portalu VesselsValue. Ogółem w tym czasie na złom trafiło 201 jednostek, z czego 75 proc. trafiło do stoczni z Bangladeszu lub Indii. To o 18 procent mniej niż w zeszłym roku.
W tym okresie najlepsze ceny złomu dla tankowców i masowców można było znaleźć w marcu. Wyniosły one kolejno 470 i 465 dolarów za LDT.
Największy wzrost złomowania odnotowano w sektorze kontenerowym. Wzrosło ono o 370 procent, w porównaniu z sześciomiesięcznym okresem 2018 roku. Złomowanie masowców wzrosło o 55 procent w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Liczba zezłomowanych tankowców była z kolei trzykrotnie mniejsza niż w pierwszej połowie 2018 roku, co świadczy o wyraźnym spadku liczby złomowanych tankowców w tym roku.
Według VesselsValue pozytywne nastawienie do sektora gazowców nadal powoduje niewielką skalę złomowania. Tylko dwa gazowce LNG zostały zezłomowane w pierwszych sześciu miesiącach tego roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"