PMK
W środę z Gdyni wyruszył częściowo wyposażony kadłub na statek do obsługi superjachtów. Obiekt zbudowany w Damen Shipyards Gdynia trafi teraz do stoczni Amels w Holandii.
Jednostka nosi nazwę FYS 6911 i będzie służyć jako specjalna jednostka pomocnicza asystująca najbardziej luksusowym superjachtom. Na jej pokładzie znajdzie się między innymi hangar dla śmigłowca. To pierwsza taka konstrukcja, która powstała w polskiej stoczni. Być może rozpocznie to trend na produkcję takich statków.
FYS 6911 został zwodowany 7 marca na wynajętym podnośniku dokowym Stoczni Marynarki Wojennej. W środę rozpoczęło się holowanie jednostki, w którym bierze udział holownik Leopard należący do armatora J. Stępniewski i S-ka.
Damen Shipyards Gdynia specjalizuje się w budowie holowników portowych i oceanicznych (również z napędem azymutalnym), statków do zwalczania rozlewów olejowych, szybkich łodzi ratowniczych i patrolowych, statków badawczych, jachtów motorowych oraz statków do obsługi oznakowania nawigacyjnego. Stocznia powstała w 1991 roku w oparciu o dobre tradycje polskiego budownictwa okrętowego. Od roku 1996 jest członkiem holenderskiej grupy Damen Shipyards Group i działa pod nazwą Damen Shipyards Gdynia S.A.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"