ew
Seven Seas Splendor czyli ultraluksusowy statek wycieczkowy, który stocznia Fincantieri zbudowała dla Regent Seven Seas Cruises, marki Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NCLH), został wczoraj dostarczony w stoczni w Ankonie.
Seven Seas Splendor jest już drugim wycieczkowcem zbudowanym dla Regent Seven Seas Cruises należącego do Norwegian Cruise Line Holdings. Podobnie jak siostrzany statek Seven Seas Explorer, który został przekazany armatorowi w 2016 roku, ma 55 000 tonażu pojemnościowego brutto a na swój pokład zabierze 750 pasażerów i 540 członków załogi.
Koszt budowy wycieczkowca wyniósł około 422 mln euro a jego rozmiar odpowiada 225x31 m. Osiągnie prędkość ponad 20 węzłów.
Seven Seas Splendor został zamówiony wiosną 2016 roku a uroczyste cięcie blach odbyło się 15 marca 2018 r. O wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ.
Przypomnijmy, że w styczniu 2019 roku spółka Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) podpisała z tą samą stocznią umowę o wartości niemal 480 mln euro na budowę kolejnego ultraluksusowego statku dla marki Regent Seven Seas Cruises. Jednostka ma zadebiutować w 2023 roku.
Od 1990 roku stocznia Fincantieri zbudowała 97 statków wycieczkowych, a pozostałe 49 statków jest obecnie projektowanych lub budowanych we wszystkich stoczniach Grupy.
Norwegian Cruise Line Holdings zarządza łączną flotą 27 statków. Firma planuje wprowadzić dziesięć dodatkowych jednostek do 2027 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"