jk
Turbosprężarki ABB zasilają silniki główne i silniki pomocnicze COSCO Shipping Taurus, jednego z największych kontenerowców na świecie o pojemności 20 tys. TEU.
To pierwszy statek z dziesięciu, jakie zamówiło COSCO Shipping Lines Co. Ltd, czwarta pod względem wielkości firma żeglugowa. Jednostka została zbudowana przez Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Kontenerowce dołączą do floty armatora składającej się z 311 jednostek o łącznej przepustowości 1,64 mln TEU.
Każdy z głównych silników nowych kontenerowców jest wyposażony w trzy jednostki A180-L, turbosprężarkę dwusuwową przeznaczoną do dużych, morskich silników Diesla. Zastosowane turbosprężarki zwiększają wydajność i elastyczność działania, a także umożliwiają operatorom przestrzeganie przepisów dotyczących emisji IMO Tier II.
Na pokładzie nowego statku i jego siostrzanych jednostkach mają zastosowanie się także cztery silniki pomocnicze, które są wyposażone w czterosuwową turbosprężarkę TPL67-C.
Cossco Shipping Taurus ma długość 400 metrów, szerokość 58,6 m a całkowita pojemność wynosi 20 tys. TEU, w tym 1000 TEU pojemności chłodzonej. Statek będzie obsługiwał trasy z Azji do Europy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"