ew
Stocznia Rauma Marine Constructions (RMC) i australijskie przedsiębiorstwo TT-Line Company podpisały wstępne porozumienia odnośnie budowy dwóch prómów pasażersko-samochodowych. Prace budowlane mają rozpocząć się na początku 2021 roku i wpłynąć na zatrudnienie około 3500 osób.
Jak powiedział Jyrki Heinimaa, dyrektor generalny RMC: "Jesteśmy dumni i wdzięczni za zaufanie, jakim obdarzyła nas firma TT-Line. Dzięki temu porozumieniu, RMC postawi kolejne kroki na drodze rozwoju i zwiększy liczbę dużych promów pasażersko-samochodowych budowanych w stoczni. Przekłada się to na rozkwit przemysłu stoczniowego w Finlandii".
Statki zostaną zbudowane w stoczni Rauma i dostarczone klientowi w Tasmanii w Australii pod koniec 2022 i 2023 r. Jednostki będą pływały pod marką Spirit of Tasmania i zastąpią istniejące jednostki, Spirit of Tasmania I i II (np. Superfast III i Superfast IV), zbudowane w Turku w Finlandii w 1998 r. Nowe promy będą mogły pomieścić 1800 pasażerów i będą miały przybliżony tonaż brutto 48 000. Promy będą pływały w trudnych warunkach na trasie Melbourne, Australia - Devonport, Tasmania.
Budowa jednostek będzie miała znaczący wpływ na zatrudnienie. RMC planuje zatrudnić do tego projektu około 3500 osób a jednocześnie wzmocnić swoją organizację angażując jeszcze więcej specjalistów na wszystkich etapach procesu budowy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"