Trasmediterránea zakupiła kadłub statku, który w 2007 r. zamówiony został przez Viking Line. Jednostka nie została jednak dokończona. Konstrukcja została odkupiona przez hiszpańskiego armatora.
Budowa nowoczesnego promu ma się zakończyć w 2017 r. Statek zaoferuje miejsce dla ok. 1500 pasażerów i przyjmie na pokład ponad 400 pojazdów osobowych. Będzie też dysponował linią ładunkową o długości 609 metrów. Wiadomo, że nowy nabywca zdecydował się też na wprowadzenie pewnych zmian w stosunku do pierwotnego projektu.
Według pojawiających się spekulacji, Trasmediterránea miałaby eksploatować prom na trasie Almeria-Melilla. Już w maju przyszłego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg publiczny, który wyłoni operatora do obsługi tej trasy w kolejnych latach.
Niedokończona jednostka, którą Viking Line zamówiło w 2007 r., była znana wcześniej jako Viking ADCC. Statek miał zostać zbudowany w hiszpańskiej stoczni Astilleros de Sevilla w 2009 r. Viking Line planowało, że prom ten będzie obsługiwał połączenie Mariehamn-Kapellskär. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się na nim znaleźć zostało zaproponowanych w drodze konkursu zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (à la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne.
W związku z problemami stoczni, budowy nie udało się jednak dokończyć, a w lutym 2010 r. zamówienie zostało anulowane. W 2013 r. kadłub statku został odkupiony przez inną hiszpańską stocznię, Factorías Vulcano. W kolejnych latach trwały poszukiwania firmy, która gotowa byłaby zainwestować w niedokończony statek.
Wśród chętnych na odkupienie kadłuba i dokończenie budowy wymieniane były wcześniej m.in. Color Line i Stena Line.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"