pc
Przedstawiciele Thysenkrupp Marine Systems chcą budować okręty podowdne w Polsce. Jak poinformowało Radio Szczecin, taką deklarację przekazali podczas wizyty w Szczecińskim Parku Przemysłowym. Tereny dawnej Stoczni Szczecińskiej są dla nich atrakcyjne przede wszystkim pod względem logistycznym.
Do Szczecina autostradami odbywałyby się przede wszystkim dostawy oraz transport pracowników. Thysenkrupp Marine Systems chce zaadaptować tereny postoczniowe lub wybudować nową stocznię.
– Nie są to deklaracje w kategoriach słowa, tylko w kategoriach rzeczy. Przedstawiciele koncernu widzieli naszą infrastrukturę, więc wiedzą, o czym mówią. To nic innego, jak potwierdzenie tez, które stawialiśmy rok temu, że mamy tutaj dobro infrastrukturalne, które jest w stanie takie przedsięwzięcia w swoim obszarze realizować – powiedział dla Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Zgodnie z deklaracjami niemieckiego rządu, do czasu wybudowania nowych jednostek Polska może wypożyczyć od Niemiec co najmniej jeden okręt podwodny typu 212A. To jednostka przeznaczona głównie do działań na Bałtyku. Pod wodą może pozostawać do 21 dni.
W ramach programu modernizacyjnego Orka (wartego ok. 10 mld zł) MON planuje kupić trzy okręty podwodne nowego typu, które znajdą się na wyposażeniu Marynarki Wojennej. Resort prowadzi obecnie rozmowy norwesko-niemieckie dotyczące zakupu okrętów 212CD, produkowanych przez holding stoczniowy TKMS. Negocjuje też z Francją, która zaoferowała Polsce wyposażone w rakiety okręty podwodne typu Scorpène. Trzecią opcją jest oferta Szwecji, która zaproponowała okręty typu A26 (producentem jest Saab).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"