PMK
Trzy kluczowe produkty dla marynarki wojennej: TACTICOS, SEEMAPPER, ASTT (ACTION SPEED TACTICAL TRAINER) oraz STRATOBUS (projekt platformy stratosferycznej), to oferta, którą Thales wraz z Thales Alenia Space prezentują w czasie targów BALT MILITARY EXPO.
Wśród prezentowanych przez Thales rozwiązań istotne miejsce zajmuje system TACTICOS, otwarty, modułowy i skalowalny System Zarządzania Walką, który ze względu na swoją architekturę może być instalowany na okrętach różnego typu i do pełnego spektrum zadań: od działań bojowych po operacje bezpieczeństwa morskiego. Technologia otwartej architektury oraz bogata biblioteka wdrożonych interfejsów podsystemów produkowanych na całym świecie sprawia, że TACTICOS stanowi serce okrętowego systemu walki. TACTICOS jest używany na okrętach wielu marynarek wojennych świata począwszy od US Navy, po floty krajów europejskich, azjatyckich i Bliskiego Wschodu.
SEEMAPPER to gotowy pod klucz system przeznaczony do ochrony szlaków żeglugowych, kotwicowisk, torów podejściowych oraz wszelkich pozostałych, żywotnych akwenów morskich. Thales SEEMAPPER zapewnia ciągłe mapowanie dna morskiego w wysokiej rozdzielczości za pomocą sonaru z syntezą apertury (technologia T-SAS), holowanego przez wybraną jednostkę pływającą, również cywilną. Zobrazowanie dna morskiego w czasie rzeczywistym pozwala na zapewnienie ciągłej i dokładnej obserwacji oraz szybką reakcję na pojawiające się zagrożenia w środowisku podwodnym.
ASTT (ACTION SPEED TACTICAL TRAINER) jest przeznaczony do:
- szkolenia pojedynczych operatorów, obsady Bojowego Centrum Informacyjnego lub Zespołów Dowodzenia na szczeblu taktycznym;
- szkolenia obsad Stanowisk Dowodzenia na szczeblu operacyjnym, bez względu na platformę okrętową oraz testowania założeń operacyjnych przed skierowaniem Zespołu Zadaniowego do przeprowadzenia operacji na morzu.
ASTT pozwala na efektywny trening w użyciu operacyjnym okrętów, statków powietrznych oraz użycia systemów walki.
Targi będą również okazją do zapoznania się z ofertą Thales Alenia Space, która zaprezentuje innowacyjne rozwiązanie STRATOBUS. STRATOBUS, choć nie jest klasyfikowane jako satelita, ma z założenia pełnić podobne funkcje. Korzystając z zasilania energią słoneczną i autonomicznego systemu pozycjonowania, będzie mógł utrzymywać stałe położenie względem Ziemi, niezależnie od czynników atmosferycznych. Oczekuje się, że STRAROBUS będzie w stanie skutecznie monitorować obszar o średnicy do 500 kilometrów. STRATOBUS znajdzie zastosowanie w takich obszarach, jak obserwacja granic, wybrzeża, portów morskich, gazoportów, identyfikacja jednostek pływających, wycieków oleju, analiza erozji brzegu morskiego, czy też zmian zachodzących w środowisku morskim.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC