Władze południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) potwierdziły prowadzenie rozmów w sprawie nowego zamówienia, opiewającego na sumę 1,7 mld dolarów.
Kontrakt ma zawierać budowę 11 nowych kontenerowców dla europejskiego armatora. Prawdopodobnie będą to jednostki o nośności powyżej 20 tys. TEU. Władze DSME nie chcą jednak obecnie zdradzić, kim jest tajemniczy kontrahent. Prawdopodobnie chodzi o duńską grupę A.P. Moller–Maersk Group, właściciela armatorów Maersk Line, MCC Transport i Safmarine.
W najbliższym czasie ma dojść do zakończenia rozmów, gdyż kontrakt jest bliski finalizacji – twierdzą przedstawiciele DSME. Wtedy też do wiadomości publicznej zostaną podane szczegóły zamówienia.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"