PMK
Szkocki rząd osiągnął porozumienie z zarządcami stoczni Ferguson Marine w sprawie całkowitej nacjonalizacji mieszczącego się w Glasgow zakładu. Dzięki temu uda się zakończyć budowę dwóch promów dla armatora Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL).
Nacjonalizacja stoczni zapewni także ukończenie innych budowanych tam jednostek i ma zapewnić przyszłość stoczni poprzez ciągłość zatrudnienia. Przez ostatnie dwa lata zakład próbował znaleźć prywatnych inwestorów, jedna zakończyło się to niepowodzeniem.
Derek Mackay, szkocki sekretarz gospodarki, odwiedził zakład 19 sierpnia i rozmawiał z pracownikami, którym przedstawił plany dalszej działalności stoczni.
- Państwowa kontrola zapewni teraz bardzo potrzebną ciągłość zatrudnienia i zapewni realizację kontraktów promowych CMAL przy możliwie najniższych kosztach dla podatnika. Zaległe umowy na budowę tych dwóch promów muszą zostać bezwzględnie zrealizowane, aby utrzymać sieć Clyde and Hebrides Ferry Services i zapewnić istotne wsparcie dla gospodarek naszych społeczności wyspiarskich - powiedział Mackay.
- Pracujemy teraz nad stworzeniem zespołu zarządzającego, który skoncentruje wszystkie wysiłki na realizacji tego ważnego kontraktu rządowego. Będziemy również ściśle współpracować z personelem i związkami zawodowymi - a także dostawcami i klientami - aby osiągnąć jak najlepsze wyniki dla stoczni - dodał Mackay.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"