PMK
Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe liczy już 51 firm. Organizacja powstała wokół Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który zarządza terenami dawnej Stoczni Szczecińskiej.
Członkowie konsorcjum chcą budować w Szczecinie kompletnie wypasożone statki. W skład SKO wchodzą lokalne przedsiębiorstwa, a także firmy z Polski i zagranicy.
- Są firmy z Gdańska oraz Trójmiasta. Jest też firma norweska. Ich przedstawiciel przyjechał i podpisał akces. Mamy już też zwrotne zaproszenie do Norwegii. Oni żywo zainteresowali się wizją odradzającej się stoczni - powiedział dla Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Niedługo konsorcjum zamierza utworzyć dział marketingu, który zdobywałby dla nich kontrakty.
- To są firmy prywatne. Nie takie, które czekają na dotacje czy pieniądze rządowe, tylko takie, które wiedzą jak to robić, jak zdobywać zlecenia i jak budować statki - wyjaśnił w Radiu Szczecin Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.
W najbliższym czasie SKO wybierze także osobę, która będzie ich reprezentować.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"