pc
Porządki i przywracanie do pełnej sprawności. W Szczecińskim Parku Przemysłowym, czyli dawnej Stoczni Szczecińskiej, trwa naprawa infrastruktury. Zdaniem przedstawicieli Szczecińskiego Parku Przemysłowego, jest on w stanie przygotować blachy do budowy dużych statków, tak jak kilkadziesiąt lat temu.
– Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować – zapewniał Radio Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
W Szczecińskiem Parku przemysłowym włączono m.in. ciąg do obróbki blachy. Obecnie w zakładzie obrabia się jej około 40 000 ton. Do budowy dużej jednostki potrzeba około 17 000 ton.
– Teraz bez ingerencji człowieka ciąg potrafi pracować samodzielnie – powiedział Strzeboński.
Aby doprowadzić zakład do porządku po długoletnich zaniedbaniach, brakuje jeszcze około 50 milionów złotych. Zdaniem szczecińskich radnych, do pełnej budowy statków potrzeba jeszcze kilku ciągów technologicznych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"