Firmy działające na terenie dawnej Stoczni Szczecińskiej nie mogą korzystać z transportu kolejowego, mimo iż niedawno wyremontowano na jej terenie wszystkie tory. Winne jest miasto, które nie wymieniło skrzyżowań torów kolejowych z tramwajowymi.
Skrzyżowania leżą poza terenem Szczecińskiego Parku Przemysłowego (dawnej Stoczni), więc spółka nie ma prawa ich remontować. Inicjatywa leży po stronie Tramwai Szczecińskich, które zapowiadają, że do naprawy dojdzie, ale dopiero na przyszłą wiosnę.
To jednak duży problem dla SPP, któremu zależy na jak najszybszym ukończeniu inwestycji. Tory są bowiem niezbędne firmom działającym na terenie stoczni. Po to właśnie park wykonał szeroko zakrojoną modernizację dwóch kilometrów torów oraz wymiany zwrotnic. Do ukończenia inwestycji brakuje tylko remontu dwóch krzyżownic, czyli skrzyżowania torów tramwajowych z kolejowymi.
Koszt wymiany krzyżownic to około 3 mln złotych. Tramwaje Szczecińskie zapewniają, że mają już wybranego projektanta, ale inwestycja ruszy prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. Przez ten czas firmy stoczniowe mogą zapomnieć o transporcie pociągami np. blach do obróbki czy wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"