jk
Lindblad Expeditions Holdings, światowy lider rejsów ekspedycyjnych, ogłosił, że podpisał umowę z norweską stocznią Ulstein na budowę nowoczesnego polarnego statku ekspedycyjnego.
Nowy statek zostanie zbudowany w Ulsteinvik w Norwegii i ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2020 r. Kontrakt przewiduje możliwość dostarczenia dwóch dodatkowych statków w kolejnych latach.
Projektanci jednostki skupili się na bezpieczeństwie i komforcie podróżujących, a także na wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. Podstawową cechą jednostki jest unikalny kształt kadłuba - X-BOW. Dzięki czemu zużyje on mniej energii, a podczas wchodzenia w falę utrzyma odpowiednią pozycję.
Jednostka będzie wyposażona w 69 kabin i apartamentów, a także 12 pojedynczych kabin. Na jej pokładzie znajdzie się spa, centrum fitness, gabinety zabiegowe, sauna, strefa relaksacyjna i sala do jogi, a także jacuzzi czy restauracja z widokiem na okolicę i odkryty bar.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"