ew
Amerykański armator SunStone Ships potwierdził zamówienie na dwa kolejne statki ekspedycyjne z nowatorskim kształtem kadłuba X-Bow. Jest to część ramowej umowy z China Merchants Heavy Industry, która przewiduje budowę dziesięciu takich jednostek.
Kolejny statek ekspedycyjny będzie miał 104,3 m długości i 18,4 m szerokości. Pomieści 255 osób, w tym 200 pasażerów i 55 pracowników. Kadłub zostanie zbudowany zgodnie z klasą polarną PC6, z notacjami klasy Safe Return to Port oraz Virtual Anchorage. Dzięki zastosowanemu i opatentowanemu kształtowi kadłuba X-Bow, stworzonego przez norweskiego ULSTEIN - rejsy staną się łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze.
Wycieczkowiec pozwoli na rejsy do Arktyki, Antarktydy i innych odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc. Jak powiedział prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."
Wszystkie jednostki z tej serii będą przekazywane armatorowi przez stocznię chińską w pełni wyposażone. Pierwszym ekspedycyjnym wycieczkowcem, który wejdzie do użytku będzie Greg Mortimer. Zostanie dostarczony amerykańskiemu armatorowiw sierpniu 2019 roku a jego operatorem zostanie Aurora Expeditions.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"