pc
Pozytywna weryfikacja Komisji Europejskiej w zakresie złomowania statków tylko dla jednej polskiej firmy. Tak wygląda lista 18 stoczni, w których będą mogły być złomowane statki pływające pod banderą Unii Europejskiej, opublikowana przez unijnych urzędników. W Polsce KE wskazała szczecińską spółkę Almex.
Almex mieści się przy ulicy Kujota w Szczecinie i dysponuje nabrzeżem przemysłowym. Jak podaje Radio Szczecin, będą mogły być tam złomowane jednostki o długości do 120 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu do 6 m.
Na unijnej liście, oprócz Polski, znalazły się jeszcze: Dania, Francja, Belgia, Holandia, Litwa, Łotwa, Hiszpania, Wielka Brytania i Portugalia. W większości znajdują się tam małe stocznie, w których można złomować głównie niewielkie jednostki i barki rzeczne. W zestawieniu wyróżnia się holenderski zakład Keppel-Verlome z Rotterdamu, w którym rozbierać można oceaniczne statki o długości do 405 m, szerokości do 90 m i zanurzeniu do 11,6 m.
Obecnie większość światowej floty złomowana jest w Bangladeszu i w Indiach.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"