PMK
Stocznia Safe z Gdańska zrealizowała budowę pierwszego z dwóch częściowo wyposażonych holowników, które zamówił Damen Shipyards Hardinxveld. Obie jednostki zamówił armator Baggerbedrijf De Boer B.V. (Dutch Dredging B.V.).
Pierwsza z jednostek, o nazwie Papillon, będzie holownikiem typu ASD 2310 SD. Holownik został dostarczony niedawno odbiorcy w Holandii. Z Polski wypłynęła ona 9 sierpnia i dotarła ona do holenderskiego Dordrecht 14 sierpnia. Przekazani statku armatorowi jest planowane na listopad bieżącego roku. Później, bo w kwietniu 2018 roku, ma zostać oddany większy holownik – WID 2915.
Obie jednostki będą głównie asystowały statkom przy manewrach w portach i udzielały pomocy w sytuacji zagrożenia. Dodatkowo oba holowniki mają pomagać w pracach pogłębiarskich prowadzonych na kanałach i basenach portowych.
Holowniki po dostarczeniu do armatora będą przez przynajmniej 10 lat pracowały w Grand Port Maritime de Guyane w portach Cayenne i Kourou w Gujanie Francuskiej.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"