Paweł Kuś
W zeszłym roku włoski gigant stoczniowy Fincantieri zdobył rekordową liczbę zamówień, opiewającą na kwotę 10,08 mld euro. Mimo to zakład zamknął rok ze stratą.
Zeszły rok był prawie dwa razy lepszy od 2014 roku, kiedy zamówienia stoczni zostały wycenione na 5,6 mld euro. Obecny portfel Fincantieri zawiera kontrakty aż do 2026 roku.
Przyglądając się dokładniej portfelowi włoskiego giganta widać wyraźnie oznaki kryzysu na rynku offshore. Zamówienia z tego sektora stanowiły tylko 4 proc. (20 proc. w 2014 roku). 92 proc. kontraktów dotyczy budowy nowych statków.
Co ciekawe wzrost zamówień nie przełożył się na dobre wyniki finansowe zakładu. Fincantieri zanotowało 289 milionów euro straty w 2015 roku. To duży spadek w porównaniu z 2014 rokiem, gdy włoska stocznia osiągnęła 55 mln euro zysku.
- Rok 2015 zamknęliśmy z największą w historii liczbą zamówień, a prowadzimy w tym momencie kolejne negocjacje z klientami. Nie da się jednak ukryć, że poprzedni rok stał pod znakiem kryzysu, z którym sobie jednak poradziliśmy, dzięki odpowiedniej strategii - powiedział Giuseppe Bono, prezes Fincantieri.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"