pc
Aqua Tromøy w drodze do Norwegii. W czwartek ze stoczni CRIST w Gdyni wypłynął nowoczesny statek do przewozu ryb. Trafi do norweskiego klienta Artic Shipping AS.
W pełni wyposażony statek typu multipurpose live fish carrier (stoczniowy numer budowy NB 75 SC 75/1) ma 76,90 m długości, 15 m szerokości oraz 8 m wysokości bocznej. Ten nowoczesny, zautomatyzowany i wielozadaniowy statek autorstwa norweskiego biura projektowego Seacon AS został wyposażony w napęd dieslowo-elektryczny. Na jego pokładzie przewidziano dwie ładownie na ryby o łącznej pojemności 3 000 m3. Jednostka powstała pod nadzorem międzynarodowego towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL. Kontrakt na jej budowę stocznia CRIST zdobyła w październiku 2016 r.
Aqua Tromøy zostanie przeznaczony do przewozu ryb z farm morskich na Atlantyku i Morzu Północnym do przetwórni na lądzie. Załoga statku to 10 osób. Operatorem jednostki będzie DESS Aquaculture Shipping.
W marcu ubiegłego roku stocznia CRIST zdobyła kontrakt na drugi taki sam statek. Jednostka o numerze budowy NB SC 75/2 będzie nosiła nazwę Aqua Kvaløy.
CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestoośmioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"