jk
Tym razem chodzi o bloki i sekcje, które popłynęły do francuskich stoczni. Posłużą do budowy wycieczkowca MSC Bellissima oraz jednostki hydro-oceanograficznej dla Królewskiej Marynarki Maroka.
Wyholowanie zestawu sekcji części dziobowej wycieczkowca miało miejsce w ostatni piątek (13.10). Ze względu na panujące złe warunki pogodowe, sekcje musiały przeczekać sztorm w stoczni Nauta, skąd popłynęły na barko-pontonie Osprey Trader do stoczni STX France.
Dodajmy, że Crist podpisał kontrakt ze stocznią STX France na budowę bloków dwóch luksusowych statków pasażerskich. Jednostki z serii Meraviglia będą miały ponad 300 m długości. Na ich pokładzie zmieści się ponad 5 700 pasażerów oraz 1 500 członków załogi. Całkowita wartość każdego statku szacowana jest na półtora miliarda euro.
- Przedmiotem dwóch kontraktów jest m.in. w pełni wyposażony blok pływający o długości 125 m. Masa tylko tego fragmentu to blisko 6 000 ton, co pokazuję skalę wielkości tych projektów – komentował niedawno Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager z CRIST.
MSC Cruises, dla którego statki są budowane, ma odebrać Belissimę w lutym 2019 roku.
Jak poinformował naszą redakcję przedstawiciel stoczni Crist, elementy statku hydrograficzno-oceanograficznego popłynęły do stoczni Piriou. Ich wyholowanie miało miejsce w niedzielę (15.10). BHO2M jest w stanie brać udział w długich operacjach na morzu, chodzi głównie o misje hydrograficzne i oceanograficzne, takie jak np. badania topograficzne, pozyskiwanie i przetwarzanie danych, pobieranie próbek naukowych i związane z nimi analizy.
Jednostka będzie także zdolna odpowiedzieć na wymagania operacyjne władz dotyczące m.in. patrolowania, pomocy humanitarnej, nurkowania, poszukiwania i ratownictwa oraz ochrony środowiska.
BHO2M ma być przekazany armatorowi w połowie 2018 r.
BHO2M w liczbach
Długość całkowita: 72 m
Szerokość: 15 m
Prędkość: 14 kn
Zakres: 5000 NM @ 10 kn / 30 dni
Załoga + personel specjalny: 50
Napęd Elektryczny: typ AFE zasilany przez 4 agregaty x 1200KW
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"