Nowatorski projekt Stena Line, w ramach którego jednostka Stena Germanica została dostosowana do zasilania metanolem, znalazł się na krótkiej liście kandydatów do Global Freight Awards.
Wiodący europejski armator i strategiczny partner PromySkat ma szansę na triumf w dwóch kategoriach doceniających dokonania w zakresie działań na rzecz środowiska (Environment Award) oraz wdrażania innowacji (Product Innovation Award).
Obie te nominacje mają związek z przebudową promu Stena Germanica, podczas której statek obsługujący połączenie Kilonia-Göteborg został dostosowany do zasilania metanolem, wyznaczając w ten sposób zupełnie nowy kierunek w branży. Wielokrotnie podkreślono już, że ten pilotażowy i stawiający na efektywność program może pomóc w stworzeniu taniej i przyjaznej środowisku alternatywy, pozwalającej na wypełnienie przepisów wynikających z dyrektywy ograniczającej dopuszczalny limit emisji związków siarki.
Inicjatywa Stena Line spotkała się z dużym zainteresowaniem. W tej chwili rozwojowi projektu bacznie przyglądają się firmy z całego świata.
Statek Stena Germanica, który obsługuje trasę Göteborg-Kilonia, przeszedł konwersję w ubiegłym roku w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA. Stena Line za projekt otrzymała już szereg nagród.
Triumfatorzy w poszczególnych kategoriach zostaną ogłoszeni podczas specjalnej gali Global Freight Awards, która odbędzie się 3 listopada w Londynie.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"