ew
Dwie jednostki, które jeszcze niedawno należały do grupy Stena, przechodzą w ręce nowych właścicieli. Chodzi o towarowe statki Stena Carrier oraz Stena Freighter.
Informacja o sprzedaży dwóch promów towarowych pojawiła się przy okazji publikacji raportu finansowego za pierwsze półrocze 2018 r. Armator zdradził, że dwa wspomniane statki trafią do nowych właścicieli. Na początku nie podano nazw firm, które przejmują jednostki. W niedzielę w mediach pojawiła się informacja, że Stena Carrier trafi do meksykańskiej firmy Baja Ferries.
Z promu Stena Carrier w ostatnim czasie korzystała głównie firma P&O Ferries. W czerwcu br. został on wyczarterowany w celu obsługi połączenia pomiędzy Rotterdamem a Teesport. Wcześniej, do kwietnia br., ten sam armator wykorzystywał tę jednostkę na trasie Dublin-Liverpool, na której zastępował modernizowaną w tym czasie jednostkę towarowo-pasażerską European Endeavour. Sprzedaż statku Stena Carrier, z którego tak chętnie korzytstał brytyjski przewoźnik, wymusiła zmiany na trasach obsługiwanych przez P&O Ferries.
Statek Stena Carrier to zbudowana w 2004 r. jednostka, która ma 183 metry długości i oferuje linię ładunkową o długości 2715 m. Zarówno Stena Carrier, jak Stena Freighter należą do tej samej klasy statków (Stena 4runner MK1). Ich sprzedaż oznacza, że we flocie przewoźnika pozostanie już tylko jedna jednostka tej klasy – zbudowany w 1998 r. Ark Forwarder.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"