pc
Remont klasowy samochodowca Stena Foreteller. Jednostka była modernizowana w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Przeprowadzone zostały głównie prace maszynowe.
– Przeprowadziliśmy 5-letni remont klasowy o dużym zakresie prac. Wykonana została także modyfikacja polegająca na zamontowaniu 4 krat na dwóch tunelach sterów strumieniowych – mówi Anna Bulman, rzecznik Stoczni Remontowej Nauta.
Oprócz tego, remont obejmował: konserwację kadłuba wraz z odświeżeniem (przemalowaniem) nadbudówki; przegląd i pomiary linii steru i wałów; wymianę uszczelnień linii wałów L i PB; remont głównych przekładni L i PB; remont maszyn sterowych; przegląd śrub nastawnych, demontaż płatów, wymianę uszczelnień; wymianę anod ICCP systemu antykorozyjnego na kadłubie; odbudowę zużytej ochrony katodowej – wymianę anod na kadłubie i skrzyniach kingstonowych – razem ok. 800 kg; remont sterów strumieniowych; prace stalowe w zbiornikach – ok. 1 t; remont silników elektrycznych oraz remont zaworów zaburtowych.
Stena Foreteller (RO-RO vessel Classification DNV 1A1, General Cargo Carrier RoRo Container, Ice-1A, DG-P) ma 195,3 m długości, 25,6 m szerokości, 6,6 m zanurzenia oraz 24 485 GT. Statek został zbudowany w 2002 r., a jego właścicielem jest Stena RoRo AB. Pływa po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym, poruszając się między portami: Turku w Finlandii, Portem Południowym Paldiski w Estonii, Cuxhaven i Bremerhaven w Niemczech.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"